maanantai 11. tammikuuta 2016

Virkistävä hengitysharjoitus


Voit tehdä tätä hengitysharjoitusta aina kun olet väsynyt esimerkiksi kokouksessa, junassa tai ruokaa laittaessa. Vaikutuksen huomaa nopeasti.  


-Vie huomio hengitykseen ja rentouta kehosi ajatuksen voimalla päästä jalkoihin.

- Kun hengityksen rytmi on tasaantunut, aloitetaan hengitysharjoitus, jossa jokaisen sisäänhengityksen jälkeen on tauko.

- Hengitä rauhallisesti sisään laskien neljään. Sitten hengityksenpidätys neljään laskien, jonka jälkeen uloshengitys neljään laskien.


- Eli sisäänhengitys 4- hengityksen pidätys 4- uloshengitys 4

- Halutessasi voit pidentää sisään- ja uloshengityksen sekä pidätyksen kestoa esimerkiksi kahdeksaan tai kahteentoista. Mikäli alat tuntemaan huimauksen tunnetta, lyhennä hengityksen ja pidätyksen kestoa.


- Mikäli ajatukset välillä harhailevat, älä hermostu. Se ei ole vakavaa:) Ajattele, että ne ovat pilviä, jotka tuulet puhaltavat pois. Eli anna ajatusten tulla, mutta saman tien päästä niistä irti.

Copyright Minna Knuuttila

Tästä linkistä löytyy hengitysharjoitus rauhalliseen yöuneen
http://kutsuvapauteen.blogspot.fi/2015/12/hengitysharjoitus-rauhalliseen-youneen.html

Tästä linkistä löytyy meditaatioharjoitus stressin poistoon
http://kutsuvapauteen.blogspot.fi/2015/12/meditaatioharjoitus-stressin-poistoon.html

Tästä linkistä löytyy meditaatioharjoitus itsensä suojaamiseksi
http://kutsuvapauteen.blogspot.fi/2015/12/meditaatio-itsensa-suojaamiseksi.html

Tästä linkistä löytyy meditaatioharjoitus kurkkuchakran tasapainottamiseen
http://kutsuvapauteen.blogspot.fi/2016/01/kurkkuchakraa-tasapainottava-meditaatio.html















 

2 kommenttia: