keskiviikko 9. joulukuuta 2015

Meditaatio itsensä suojaamiseksi


 
Meditaatio vahvistaa kolmatta chakraa ja se kannattaa tehdä silloin kuin on tarvetta suojata itseään ulkopuolisilta vaikutteilta (stressi, negatiiviset ihmiset, pahat puheet, järkytys).


-         Sytytä kynttilä ja istu risti-istunnassa. Pidä katseesi kynttilän liekissä ja tunne kuinka hengitys alkaa rauhoittua ja sen myötä myös mielesi rauhoittuu. Jatka liekin katsomista niin kauan kunnes mielesi on vakaa ja valmis siirtymään eteenpäin.

-         Vie huomio pallean seudulle, kylkiluiden alle. Pelkkä huomio kolmannen chakran alueella elävöittää sen toimintaa. Jatka näin muutaman hengityksen ajan.

-         Sisäänhengityksellä supista voimakkaasti pallean aluetta muutaman sekunnin ajaksi ja uloshengityksellä rentouta pallea. Voit pidentää aikaa pikkuhiljaa, mikäli se tuntuu hyvältä. Voit myös pidättää hengitystä sisäänhengityksen jälkeen samalla kun pallea on supistuneena. On tärkeää, että uloshengityksellä ylävatsa rentoutuu täysin, joten älä tee uutta supistusta ennen kuin pallean alue on rentoutunut. Jatka tätä 5-10 kertaa.

-         Kun pallean alue on täysin rentoutunut, visualisoi mieleesi kirkkaan keltainen piste, joka sijoittuu keskelle palleaa. Jokaisella sisäänhengityksellä keltainen piste laajenee, muuttuen isoksi keltaiseksi auringoksi. Jatka hengittelyä ja anna auringon suurentua niin suureksi, että se täyttää lopulta koko kehosi ja leviää myös kehosi ympärillä olevaan auraan.

-         Vie huomio fyysistä kehoasi ympäröivään auraan ja tunne kuinka se alkaa täyttyä kristallin hohtoisesta valkoisesta valosta, muodostaen ympärillesi kristallikalvon. Olen täysin turvassa kalvon sisällä eivätkä ulkopuoliset vaikutteet pääse kalvon läpi vahingoittamaan sinua.

-         Vie huomio takaisin pallean alueelle ja visualisoi sen ympärille vahva kullankeltainen suojapanssari, jota huolten terävät nuolet eivät pysty läpäisemään, vaan kimpoutuvat takaisin sinne mistä alun perin tulivatkin.

-         Mikäli kannat huolta läheisistäsi, lähetä heille kirkasta valkoista valoa ja sulje heidätkin mielessäsi kristallikuvun sisälle. Mikäli uskot enkeleihin, lähetä heidän ympärilleen enkeleitä.

-         Jatka matkaasi suojattuna ja toista meditaatio aina silloin kun tarvitse tukea tai suojausta ulkopuolista stressiä vastaan.

Tästä linkistä löytyy hengitysharjoitus rauhalliseen yöuneen
http://kutsuvapauteen.blogspot.fi/2015/12/hengitysharjoitus-rauhalliseen
youneen.html

Tästä linkistä löytyy virkistävä hengitysharjoitus
http://kutsuvapauteen.blogspot.fi/2016/01/virkistava-hengitysharjoitus.html

Tästä linkistä löytyy meditaatioharjoitus stressin poistoon
http://kutsuvapauteen.blogspot.fi/2015/12/meditaatioharjoitus-stressin-poistoon.html

Tästä linkistä löytyy meditaatioharjoitus kurkkuchakran tasapainottamiseen
http://kutsuvapauteen.blogspot.fi/2016/01/kurkkuchakraa-tasapainottava-meditaatio.html
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti